Tjen penge med webinarer
I dette blogindlæg vil du lære hvordan du afholder du et succesfuldt marketingwebinar, der vil hjælpe dig med at vækste din forretning
Det første du skal gøre når du gerne vil afholde et marketingwebinar er:
- At få styr på det produkt du gerne vil sælge
- At få styr på det emne webinaret skal omhandle
I dette blogindlæg vil du lære om, vigtigheden af sammenhængen mellem dit marketingwebinars emne og det tilbud som du afgiver.
Du har et produkt som du gerne vil sælge.
Du vurderer at webinarer, er den bedste løsning til at formidle og sælge dette produkt.
Men hvor skal du starte, og hvad skal du lære fra dig på webinaret?
For at få deltagere til dit marketingwebinar, kræver det, at du har en e-mail liste som du kan kommunikere med, eller at du annoncerer dit marketingwebinar på eksempelvis Instagram, Facebook, LinkedIn eller lign.
Webinar annoncering
Når du annoncerer eller skriver en mail til din nyhedsliste skal du være knivskarp på dine budskaber.
Du skal kun kommunikere ét problem, som du kan hjælpe dine potentielle kunder med at løse ved at deltage på webinaret. Din præsentation til dit marketingwebinar skal omhandle dette problem samt løsningsforslag.
Gør det let for dig selv
Du behøver ikke opfinde nyt materiale for at kunne afholde webinaret, du kan sagtens gøre det let for dig selv:
Tag en lille del af det produkt du har tænkt dig at sælge, og giv det væk til dit marketingwebinar
Du kan ikke (og skal ikke) løse alle dine kunders problemer på 30-40 minutter, så fokuser på ét problem. Det problem som du oftest oplever at dine typiske kunder har.
Ved at gøre dette, har du også mulighed for at lave en naturlig bro videre til “resten” af dit produkt, når du giver dit tilbud i sidste ende.
Lad os tage et skridt tilbage til din annoncering…
At annoncere er naturligvis ikke gratis (til stor glæde for blandt andet Mr. Zuckerberg), og du vil selvfølgelig gerne have dine penge tilbage hurtigst muligt. Derfor skal du have styr på dit tilbud.
Når du annoncerer, skal du naturligvis have fokus på personer der ikke kender dig endnu. Det er en meget vigtig betragtning, da det i sidste ende handler om….
At du skal have nye kunder
Hvis dit produkt er for dyrt, vil du ikke konvertere dine webinardeltagere til kunder – uanset hvor godt et marketingwebinar du afholder
Lad os antage at dit produkt koster 50.000, – kr.
Sæt dig i dine webinar-deltageres sted:
De befinder sig til et webinar der er interessant og relevant for dem, de har en udfordring de gerne vil have løst, og her er faktisk en person der kan hjælpe dem.
Men webinaret afholdes af en person som de ikke kender – Hvilket betyder at i langt størstedelen af tilfældene, at deltagerne ikke er klar til at investere et større beløb hos dig.
Det du skal gøre i stedet er, at dele dit produkt op i mindre rater – Så den første investering ikke er så stor.
På den måde kan du komme i gang med at hjælpe dine nye kunder, skabe nye resultater for dem, du får investeringen tilbage fra dit annoncebudget og….
Vigtigst af alt…
Har du nu mulighed for at sælge mere til samme kunde efterfølgende.
Vil du have flere guldkorn til hvordan du afholder succesfulde webinarer? Klik her
Det du netop har læst er et få, men yderst vigtige elementer, i at afholde et marketingwebinar. Jeg håber, at du fandt værdi i ovenstående, og har blod på tanden på at afholde flere webinarer.
Hvis du gerne vil have mere viden, har jeg skrevet en let læselig e-bog der hedder “Marketing med webinarer”. Du vil lære, hvordan du opsætter dine webinarer fra A til Å, metoder til hvordan du hurtigt komme i gang med webinarer, og ideer til hvordan du konverterer en webinar-deltager til en kunde.
Marketing med webinarer er et værktøj og en guide til, hvordan du bruger marketingwebinarer som salgskanal.
Køb e-bogen i dag, og få adgang med det samme.
Klik på knappen for at købe e-bogen: Marketing med webinarer
Lige nu får du rabat på e-bogen.
Normal pris: 1̶7̶0̶,̶-̶ ̶k̶r̶.̶
Lige nu: 𝟯𝟵,- 𝗸𝗿.
Du vil lære om:
- Hvordan du hurtigt kommer i gang med at sælge via webinarer
- Hvordan du let opsætter dine webinarer
- Hvordan du får flere tilmeldinger og deltagere på dine webinarer
- Hvordan du får salg via webinarer
- Hvordan du får flere kundehenvendelser fra hele Danmark, mens du er på kontoret eller arbejder hjemme
- Hvordan du strukturerer salget og markedsføringen i din virksomhed med webinarer
- Hvordan du undgår at skulle køre land og rige rundt i bil, arrangere events og konferencer eller smalltalke og networke 24 timer i døgnet
- Hvordan du får din marketing og dit salg til at arbejde sammen, så din virksomhed vil vokse og vækste
Køb e-bogen i dag, og få adgang med det samme.
Klik på knappen for at købe e-bogen: Marketing med webinarer