SMS Marketing i Danmark


Som en virksomhed i vækst er du nødt til at være innovativ i dine marketingkampagner. Du behøver ikke at bruge store mængder kapital for at markedsføre effektivt.

Marketing SMS giver dig mulighed for at sende produkt- og brandrelaterede beskeder direkte til din målgruppe.
SMS-beskeder er en af de mest effektive måder at kommunikere med folk, der enten allerede har dine produkter eller måske ønsker at købe dem.

Som enhver anden form for markedsføring har sms-marketing sine fordele og ulemper. De er listet nedenfor:

Fordele ved SMS marketing

Kræver ikke internet

Det er en af de største fordele ved at bruge SMS-marketing.

Det gode ved SMS er, at du kan bruge beskeden uafhængigt af internetforbindelsen eller datagrænsen på din mobiltelefon.

Skræddersyede beskeder

SMS-beskeder er private. Faktisk kan du oprette beskeden, så hver kunde føler, at den er personligt adresseret til dem. Det er loyalitetsskabende for dit brand og får kunden til at købe dit produkt eller din service med det samme.

Omkostningseffektivt

Hvis du er en mellemstor virksomhed, betyder det, at du har haft en vis succes i de senere år. Men du er stadig nødt til at holde øje med, hvad du bruger, hvis du vil forblive konkurrencedygtig. SMS-marketing er mere omkostningseffektivt end e-mailmarketing. Det koster meget få penge at sende korte tekstbeskeder. Selv hvis du outsourcer denne aktivitet, vil du sandsynligvis få et større afkast for en lille investering.

Hurtige svar

Funktionen ved SMS-beskeder og SMS-nyhedsbreve gør det muligt for kunderne i din målgruppe at læse og reagere på beskeden med det samme. Det er præcis den form for interaktion, du gerne vil have..  

Ulemper ved SMS-marketing

SMS’erne skal være korte

En af de store ulemper ved SMS-marketing er, at din besked er begrænset til 160 tegn. Det kan være svært, hvis du vil give kunderne detaljer om dine produkter og tjenester. Du er nødt til at finde på kreative måder at få dit budskab igennem inden for disse begrænsninger. Jo mere afhængig du er af denne form for markedsføring og SMS-værktøjer, jo mere ekspertise har du brug for til at producere korte og meningsfulde beskeder.

Det kan være spam

Du skal være forsigtig med, hvor mange SMS-beskeder du sender. Efter et stykke tid kan dine masse-sms’er give indtryk af spam, og ingen kan lide spam. Du skal sørge for, at hver besked, du sender, er vigtig.

Det kan være svært at engagere dit publikum

Det kan være svært at få kunderne til at svare på dine beskeder. Din første udfordring er allerede at få kunderne til at åbne din besked i første omgang.

Som du kan se, giver SMS-marketing mange fordele. For at få mest muligt ud af det, bør du være opmærksom på ulemperne og tage skridt til at afbøde dem.

Hvis du gerne vil læse mere om e-mail marketing, så klik her.

 

Book en 30-minutters uforpligtende konsultation

Begynd allerede i dag med Automation People A/SDe første 14 dage er gratis!