E-Mail-Marketing-Strategi - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

E-Mail-Marketing-Strategi

E-mailmarketing kan være en god måde at komme i kontakt med kunder og promovere din virksomhed på.

Men hvordan kommer du i gang? Her er nogle tips:

1. Beslut, hvilken besked du vil sende.

2. Vælg en udbyder af e-mailtjenester.

3. Opret en liste over kontakter. 4. Send din første e-mail!

4. Send din første e-mail!

5. Mål dine resultater og juster i overensstemmelse hermed.

Med disse trin er du godt på vej til succesfuld e-mailmarkedsføring!

Begyndelsen på din e-mailmarkedsføring

Når du starter e-mailmarkedsføring, skal du være særlig opmærksom på det budskab, du vil sende. Det vil være afgørende for din kampagnes succes, da kunderne kun vil engagere sig i budskaber, der er interessante og relevante for dem.

Når du ved, hvad du vil sige, skal du vælge en udbyder af e-mailtjenester, der kan hjælpe dig med at levere dit budskab til et stort antal mennesker. Der er mange udbydere af e-mailtjenester, så brug lidt tid på at undersøge dine muligheder og finde den rigtige udbyder for dig.

Når du har besluttet dig for en e-mailudbyder, er det tid til at oprette en liste over kontakter. Det er de mennesker, der vil modtage dine e-mails. Du kan opbygge din liste ved at indsamle e-mailadresser fra eksisterende kunder eller potentielle kunder.

Tip 1: Smartphone-venlig markedsføring

Ifølge statistikker sletter 42,3 procent af forbrugerne e-mails, der ikke er mobilvenlige, hvilket resulterer i, at vigtige konverterings- og salgsmuligheder går til spilde.

Gør dine e-mailkampagner mobilvenlige for at give dine brugere en bedre brugeroplevelse og øge engagementet.

Følg disse retningslinjer for at gøre dine e-mails mobilvenlige.

 

  • Hold det kort. Skriv korte e-mailtekster, emnelinjer og preheads, og brug større skriftstørrelser, så brugerne nemt kan se dit indhold på små skærme.
  • Brug en responsiv designtilgang. Opret mobilvenlige e-mails med e-mail-kampagneudviklere, der tilbyder muligheder for at gøre det.

Sæt din opfordring til handling på prøve. Undgå distraherende e-mailgrafik, der forringer din CTA eller gør det svært at læse eller trykke på en mobil enhed.

Tip 2: Brug en iøjnefaldende e-mail-signatur

En e-mail-signatur hjælper dig med at opbygge tillid, skabe kontakt til dit publikum og give dem en fornemmelse af dit brands personlighed ved at få dine e-mails til at se professionelle ud.

Husk følgende forslag, når du udvikler din e-mail-signatur.

  • Hold en ligefrem tilgang. Undgå at proppe for mange sætninger og elementer ind i din signatur. Hold dig til det væsentlige, såsom dit firmanavn, din e-mailadresse og din hjemmeside.

  • Sørg for, at din branding er konsekvent. Brug de samme farver og logoer i din e-mail-signatur som i dine marketingmaterialer.
    Inkluder alle de nødvendige links.

  • Tilskynd dine abonnenter til at kontakte dig via andre kanaler ved at inkludere links til dine sociale medier og din hjemmeside.

Tip 3: Få dine e-mails til at se godt ud

En stærk e-mailmarketingplan er ufuldstændig uden et e-maildesign. En HTML-mail har større chance for at få kunden til at klikke på CTA’en end en e-mail med almindelig tekst.

  • Når du designer e-mailen, skal du finde ud af, hvilke vigtige ting du vil have med i e-mailen. Emnelinje, tekst, grafik, CTA og footer er blot nogle få eksempler.

  • Når du laver en e-mailskabelon, skal du ikke overdrive. Brug f.eks. en skrifttype, der er let at læse, så abonnenterne hurtigt kan skimme indholdet. Jo enklere skrifttype, jo bedre.

  • I stedet for at designe en e-mailskabelon fra bunden kan du bruge et e-mailmarketingprogram, der har et bibliotek med unikke og personlige skabeloner.

Book en 30-minutters uforpligtende konsultation