E-mailmarketing - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

E-mailmarketing

Hvad er e-mailmarkedsføring?

At køre en effektiv marketingkampagne er en af de sværeste opgaver i erhvervslivet.

Med din kampagne ønsker du at nå ud til så mange mennesker som muligt på den mest effektive måde. Selvom markedsføring på sociale medier har fået meget opmærksomhed i de senere år, virker e-mailmarkedsføring stadig.

Hvis du organiserer og kører et aktivt ActiveCampaign system, får du de resultater, du ønsker.

Active campaign email

Kontakt din Kundebase

Kort sagt er det den elektroniske version af en direct mail-kampagne. I stedet for at sende breve og foldere med posten, kan man sende e-mails til den samme målgruppe. E-mailmarketing er en form for post- eller marketingautomatisering. Det kan bruges til at informere om aktuelle salgskampagner, til at informere eksisterende kunder om et nyt produkt eller en ny tjeneste, du tilbyder, og til at tiltrække nye kunder. Denne type e-mailing kan også bruges til at opretholde kontakten med din kundebase og gennemføre kundetilfredshedsundersøgelser.

Den største fordel ved e-mailmarketing er, at du kan henvende dig direkte til målgrupperne. Næsten alle har brug for at tjekke deres e-mail hver dag. Med den rette analyse og indsigt i din målgruppe kan du finde ud af, hvad der optager dem, og hvilken type indhold de er mest tilbøjelige til at reagere på.

Sådan fungerer det

Den bedste måde at køre en e-mailmarketingkampagne på er at få besøgende på din hjemmeside til at udfylde en registreringsformular. Det kan gøres på flere forskellige måder. Hvis du har en fysisk butik, kan du bede dine kunder om deres e-mailadresse ved kassen. De fleste mennesker giver denne information, fordi de er trængt op i en krog og instinktivt giver deres samtykke, eller fordi de tror, at du vil fortælle dem om særlige tilbud før alle andre. Uanset hvad er det en ekstremt effektiv måde at registrere e-mailadresser til din kampagne.

Hvis du udelukkende arbejder online, kan du få folk til at indtaste deres e-mailadresse via visse pop-up-funktioner. De kan sættes op, mens de besøgende er på din hjemmeside, eller når de er klar til at gå til kassen og betale.

Hvis du driver en virksomhed og har hørt om e-mailmarkedsføring, er du måske tilbageholdende med at investere i dette markedsføringsværktøj, fordi det så ofte forbindes med spam. Men der er vigtige forskelle mellem e-mailmarkedsføring og spam. Med e-mailmarketing opbygger du først et forhold til dine kunder. Hvis du opbygger din kampagne ordentligt, vil du ikke sende sådanne e-mails til tilfældige mennesker. De fleste af disse mennesker har allerede købt noget af dig. Målet med e-mailkampagnen er at opbygge deres tillid til dig og etablere et langsigtet forhold.

Bundlinjen er, at e-mailmarketing er et stærkt værktøj til marketing. Det kan hjælpe dig med at styrke forholdet til eksisterende kunder og tiltrække nye.

Værdien af e-mailmarkedsføring

Værdien og nytten af e-mailmarketing for din virksomhed afhænger af en række faktorer. Det kan være særligt nyttigt, hvis du har at gøre med en ældre og mere etableret kundekreds. Denne aldersgruppe er mere tilbøjelig til at tjekke og læse deres e-mails dagligt. De er mindre tilbøjelige til at kommunikere via telefon, sms og sociale medier. Hvis du vil give dine kunder mulighed for at finde ud af de nyeste produkter og tilbud, kan e-mailmarketing være en værdifuld måde at kommunikere med dem på. Her er nogle af de ting, du kan sende ud i din marketingkampagne:

1. Nyhedsbreve

Dette er en af de bedste måder at holde dine kunder informeret på. Du behøver dog ikke at kalde dit nyhedsbrev for et nyhedsbrev. Alene ordet lyder ret banalt og kedeligt. Det er bedst at sende alt det indhold, du ville lægge i et nyhedsbrev, i e-mailen og lade det være uden navn.

2. Kampagner

En e-mail er en god måde at gøre potentielle købere opmærksomme på et udsalg eller en særlig kampagne, du kører i en begrænset periode. Kunderne har en tendens til at kunne lide denne type e-mails og reagerer godt på dem. De tror, at de modtager et særligt tilbud, som kun er tilgængeligt for en udvalgt gruppe mennesker.

3. Transaktions-e-mails

Du kan bruge din e-mail-liste til basale transaktioner, såsom at bekræfte et køb eller en registrering på din hjemmeside. Du kan også sætte den op til at sende automatiske købsbekræftelser og meddelelser om forsendelsesstatus.

4. Hændelsesdrevne e-mails

Jo flere data du indsamler om dine kunder, jo mere værdi kan du få ud af en e-mailmarketingkampagne. Du kan sende e-mails på fødselsdage eller helligdage og minde dem om nogle af de varer, dine kunder har efterladt i deres vogn. Der er mange måder, hvorpå du kan bruge de oplysninger, du har om dine kunder, til at optimere dine e-mailkampagner.

Kundenreise mit Automation People

Hvad du bør overveje

Før du udvikler og implementerer din e-mailmarketingkampagne, er der et par ting, du bør overveje. Det drejer sig om følgende:

1. Indhent tilladelse.

Du bør sikre dig, at du har tilladelse fra hver enkelt person til at sende dem e-mails. Hvis du beder dem om deres e-mailadresse, skal du gøre det klart, at det er til markedsføringsformål.

Og i EU skal du altid sørge for, at dit system ved, hvordan det skal håndtere det: G.D.P.R.

2. Få e-mailene selv

Du bør undgå at købe e-mail-lister fra tredjeparter. Selvom det ikke er ulovligt, er det ikke den bedste måde at opbygge et e-mailkartotek på. At sende e-mails til komplet fremmede er en meget ineffektiv måde at køre en marketingkampagne på. Det er bedst, hvis de mennesker, du sender e-mails til, tidligere har været eksponeret for din virksomhed eller dit brand.

3. Målrettede e-mails

Du ønsker, at dine e-mails skal nå dine modtageres indbakker, ikke deres spam. Den bedste måde at sikre dette på er at bruge software til mailmarketing.

Læs her for mere information:

Information om Automation People A/S

Information om e-mailmarkedsføring E-Mail-Marketing

Information om Active Campaign

Test nu 14 dage gratisIngen betalingsoplysninger kræves!