Marketing Funnels - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

Marketing Funnels

Marketing funnels

En marketingtragt er en proces, der hjælper virksomheder med at tiltrække nye kunder og konvertere dem til betalende kunder. Det er en måde at visualisere den vej, som potentielle kunder tager, når de går fra at være opmærksomme på din virksomhed til at blive betalende kunder.

Marketingtragten består af fire hovedfaser

1. Kendskab: Det er her, potentielle kunder første gang hører om din virksomhed. De ser måske en annonce, læser et blogindlæg eller hører om dig fra en ven.

2. Interesse: Når de først er blevet opmærksomme på din virksomhed, udvikler de en interesse for dit arbejde. De besøger måske din hjemmeside, tilmelder sig dit nyhedsbrev eller downloader et whitepaper.

3. Beslutning: Nu får de flere oplysninger fra dig og er klar til at træffe en beslutning. De sammenligner dig med dine konkurrenter og beslutter, om de vil bruge dit produkt eller din service.

4. Handle: Til sidst handler kunden og køber dit produkt eller tilmelder sig din service. Tillykke, du har med succes flyttet dem gennem din marketingtragt!

Sådan får du succes med din marketingtragt

  • Sæt dine kunder i fokus

    Kundeorientering kræver, at du forstår dine kunder og opbygger en følelsesmæssig forbindelse til dem. Du er nødt til at få den rette indsigt i kunderne og give dem de rette oplysninger og oplevelser på det rette tidspunkt.

    Brug kundedata til at få en bedre forståelse af kundernes købsvaner, interesser og engagement.

    Identificer måder at give gavnlige kundeoplevelser på.

    Brug customer lifetime value til at segmentere kunder baseret på deres adfærd.

  • Tænk på hele oplevelsen af brandet

    Din virksomhed bør overveje foranstaltninger til at forbedre kundeoplevelsen.

    Kunderne kan findes på Facebook, Twitter, Google+, Pinterest og andre sociale medieplatforme. Da hver kanal appellerer til en lidt anden kundekreds, bør din virksomhed overveje at være til stede på mere end én, hvis ikke flere kanaler.

    Det er afgørende, at dit brand forbliver konsistent på tværs af alle medier.

    Sørg for, at alle visuelle aspekter af din virksomhed, såsom dit logo, tagline og farveskema, er konsistente.

Bestil 30 minutters uforpligtende konsultation