Sådan kan dine kunder og leads let booker møde i kalender - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

Sådan kan dine kunder og leads let booker møde i kalender

Sådan optimerer du din mødebooking:

Guide til effektiv kalenderstyring

Få indsigt i, hvordan du nemt kan dele et kalenderlink og lade dine kunder og leads booke møder, der passer både dem og din kalender.

Du har en travl hverdag, derfor er vigtigt at du maksimerer din effektivitet – I sær når det gælder koordinering af møder.

Du kan gøre det nemt for dine kunder og leads at booke møder med dig via Google Calendar.

Google Calendar er en populær kalenderapp, der tilbyder en smart løsning til netop dette formål.

I denne guide lærer du, hvordan du let sender et mødelink til dine kunder via Google Calendar, så de kan booke en tid direkte i din kalender der passer dem og dig.

Det er en gratis metode i modsætning til andre apps som Calendly, Acuity osv.

Forudsætning

For at denne metode fungerer optimalt kræver det, at dine møder og andre aktiviter fremgår i din Google Calendar.

Ellers ender du med at blive dobbelt booket. Denne guide forudsætter også, at du allerede har en Google Calendar

Step 1: Opret begivenhed i din kalender

  • Opret en begivenhed i din kalender
  • Navngiv begivenheden
  • Vælg “Planlæg aftale” (se billede til højre)

Step 2: Angiv detaljer om mødet som kunden eller leadet booker

  • Angiv mødets varighed
  • Angiv hvilke dage og tidspunkter du er tilgængelig
  • Angiv den længste tid i forvejen, du kan bookes ind til
  • Angiv den korteste tid inden mødestart mødet kan bookes
  • Vi anbefaler, at du instiller en “buffer-tid” eksempelvis på 30 minutter. Det betyder, at systemet automatisk sørger for, at du får pauser mellem dine møder ved at reservere tid mellem bookede møder.

Step 3: Angiv yderligere informationer om dit møde

  • Du har mulighed for at administrere dit navn og tilknytte et billede via din Google-konto for at personliggøre dit kalenderlink
  • Angiv stedet for mødet, du har mulighed for at vælge mellem: Google Meet-videomøde (anbefalet), fysisk møde (angiv adressen) eller telefonopkald
  • Tilføj beskrivelse til mødet

Step 4: Tilpas booking formularen

  • Du har mulighed for at tilpasse formularen som kunden skal udfylde for at booke mødet
  • Klik på “Tilføj en vare” og angiv den information som du har brug for til at afholde et succesfuldt møde med kunden eller leadet

Step 5: Send remindere til kunderne - Så de dukker op på mødet!

  • Systemet hjælper dig med at sende påmindelser til kunden inden mødet starter. Kunden vil også modtage en bekræftelses-mail.
  • Dette hjælper kunden til let at finde mødeindkaldelsen, der kan indeholde link til online-mødet eller at minde kunden om at I har et opkald.
  • Du kan tilføje så mange påmindelser som du ønsker (såfremt du afholder online-møder, anbefaler vi 2 e-mail påmindelser).

Færdig - Så er din begivenhed opsat!

Du kan oprette så mange begivenheder som du har brug for, og justerer i indstillingerne.

Dette hjælper dig med at optimere din salgstid, dine salgs- og kundemøder!

At sende mødelinks via Google Calendar er en effektiv måde at strømline planlægningsprocessen med dine kunder.

Ved at aktivere mødelinkfunktionen giver du kunderne mulighed for at booke møder direkte i din kalender, det sparer dig tid fordi du undgår frem og tilbage-kommunikation for at finde et passende tidspunkt.

Ved at bruge Google Calendar’s mødelinkfunktion kan du let styre dine kunders adgang til din kalender og sikre, at mødeplanlægningen foregår problemfrit.

Denne smarte funktion giver dig mulighed for at have fuld kontrol over dine tilgængelige tidspunkter, mens du giver dine kunder fleksibilitet til at vælge det tidspunkt, der passer bedst for dem.

Book en tid i min kalender og lad os tage en dialog om hvordan du kan effektivisere arbejdsgangene i dit salg!

Indlægget er udarbejdet af:

Frederik Fæster
Senior Online Marketing Manager
Automation People A/S