En marketing tragt er en proces, der hjælper virksomheder med at skaffe nye kunder og konvertere dem til betalende kunder. Det er en måde at visualisere den rejse, kundeemnerne tager for at konvertere til betalende kunder.
Marketingtragten består af fire hovedfaser
1. Bevidsthed: Når potentielle kunder første gang lærer om din virksomhed. De ser muligvis en annonce, læser et blogindlæg eller hører om dig fra en ven.
2. Interesse: Når de bliver opmærksomme på din virksomhed, udvikler de en interesse for dit arbejde. De kan besøge dit websted, tilmelde sig dit nyhedsbrev eller downloade en e-bog
3. Beslutning: Nu får de mere information fra dig og er klar til at træffe en beslutning. De sammenligner dig med dine konkurrenter og beslutter, om de vil bruge dit produkt eller din tjeneste
4. Handling: Til sidst tager kunden handling og køber dit produkt eller tilmelder sig din service. Tillykke, du har med succes flyttet dem gennem din marketingtragt!
Sådan bliver din marketingtragt vellykket
- Sæt dine kunder først
At forstå dine kunder og opbygge en følelsesmæssig forbindelse med dem er nøglen til kundecentricitet. Du skal få den rigtige indsigt om dine kunder og tilbyde den rigtige information og oplevelser på det rigtige tidspunkt.
Brug kundedata til at forstå deres købsadfærd, interesser og engagement. I bedste fald identificere muligheder for at skabe nyttige kundeoplevelser. Brug også kundens levetidsværdi til at segmentere kunder baseret på deres adfærd.
-
Tænk på den overordnede brandoplevelse
Din virksomhed bør overveje tiltag for at forbedre kundeoplevelsen.
Kunder kan findes på Facebook, Twitter, Google+, Pinterest og andre sociale medieplatforme. Da hver kanal appellerer til et forskelligt publikum, bør din virksomhed overveje at være tilstede på mere end én kanal. Det er afgørende, at dit brand forbliver konsistent på tværs af alle medier. Sørg for, at alle visuelle aspekter af din virksomhed, såsom dit logo, tagline og farveskema, er konsekvente.