Marketing Automation
Når det gælder marketing, er automatisering nøglen. Ved at automatisere dine marketingopgaver kan du frigøre værdifuld tid og ressourcer, som kan bruges bedre andre steder.
Der er en række måder at automatisere dine marketingopgaver på. Her er blot nogle få af dem:
- Brug en autoresponder til din e-mailmarkedsføring. Det giver dig mulighed for automatisk at sende e-mails til dine abonnenter regelmæssigt uden selv at skulle gøre det manuelt.
- Automatiser dine opslag på sociale medier. Der findes en række værktøjer, du kan bruge til automatisk at poste opdateringer på dine konti på de sociale medier.
- Brug et værktøj som Hootsuite eller Buffer til at planlægge dit indhold på forhånd. På den måde kan du sætte dit indhold op til at blive postet automatisk på et senere tidspunkt.
- Automatiser opsamling og sporing af leads. Der findes en række værktøjer, du kan bruge til at automatisere indhentning og opfølgning af leads.
- Brug et værktøj som Google Analytics til at spore trafikken på din hjemmeside og se, hvordan de besøgende finder din hjemmeside. Du kan bruge disse oplysninger til at finjustere din marketingindsats.
Hvad er fordelene ved marketing automation for din virksomhed?
Når det kommer til de mest almindelige problemer, som virksomheder står over for, ved vi, at det at generere leads og engagere forbrugerne gennem hele deres rejse står øverst på listen. Sideløbende med disse mål står virksomhederne over for en lavine af data, som de ikke kan udnytte.
Ved at udnytte data og automatisere vores arbejdsgange kan marketing automation-software hjælpe os med at overvinde disse forhindringer.
Marketing automation opfattes typisk som en middle-of-the-funnel-teknologi, der er nyttig til at pleje potentielle kunder gennem automatiserede e-mailsekvenser. Selvom e-mailmarketing er en god måde at bruge marketing automation på, kan potentielle kunder og kunder få en usammenhængende oplevelse, når de bevæger sig fra marketing til salg til kundeservice.