Automatisering af din kunderejse - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

Automatisering af din kunderejse

Fokusér dine marketing og salgsindsatser med CRM-teknologi og Marketing Automation

I dette blogindlæg får du indsigt i:
 
  • Hvad Marketing Automation er…
  • Hvad CRM-teknologi er…
  • Hvordan du kan bruge Marketing Automation og CRM i din kunderejse til at vinde flere ordrer…
 
Hvis du ikke anvender marketing automation og automatiserer elementer af din kunderejse, spilder du med stor sandsynlighed ressourcer på manuelle opgaver.
 
Marketing Automation er IKKE “nice-to-have” smarte funktioner.
 
Tværtimod…
 
Det er en strategisk tilgang til din kunderejse, der hjælper dig med at få dine markedsføring indsatser og salg til at arbejde sammen.
 
En tilgang der hjælper dig med at automatisere elementer indenfor:
 
  • Dit salg til nye kunder
  • Fastholdelse af eksisterende kunder
  • Gensalg og winback
 
Her får du en grafisk illustration:

Hvad er Marketing Automation?

Marketing automation er brugen af teknologi og software til at automatisere og strømline marketingprocesser og opgaver.
 
Vi anbefaler ActiveCampaign som Marketing Automation software. 
 
Automatisering af opgaver med ActiveCampaign:
 
  • Oprettelse, udsendelse og sporing af e-mails

  • Opfølgning af leads

  • Segmentering af målgrupper

  • Sporing af leads adfærd på din hjemmeside

  • Og meget mere…
Målet med marketing automation er at reducere manuelle opgaver, forbedre effektiviteten og levere mere målrettede og relevante beskeder til dine kunder.
 
Der er store fordele at hente ved at arbejde med Marketing Automation – Her får du 3 fordele:
 
  • Du sparer tid og ressourcer: Ved at automatisere gentagne opgaver som velkomst-e-mails, opfølgning på leads og segmentering kan du frigøre tid.
     
  • Forbedre konverteringsrater: Ved at skræddersy kommunikationen til individuelle kunders behov kan du øge sandsynligheden for at vinde kunden.

  • Du får lettere ved at skalere dit salg og marketing: Automation gør det muligt at håndtere flere kontakter og kampagner uden at skulle bruge flere ressourcer.
 
Marketing Automation hjælper dig med at automatisere marketingopgaver (sjovt nok) – men for at du kan få din marketing og salg til at arbejde sammen, har du brug for et CRM-system.

Hvad er CRM?

CRM står for “Customer Relationship Management”.
 
CRM-system er software der er designet til at administrere og forbedre forholdet til dine kunder. 
 
CRM-teknologi bruges til at samle, organisere og analysere kundeoplysninger.
 
Fordelen ved at anvende CRM-system er, at du får et værktøj der hjælper dig med at forstå og engagere dig med dine kunder på en mere effektiv måde.
 
CRM-system kan bl.a. hjælpe dig med automatisering af salgsprocesser, så du sparer ressourcer i salgsprocessen. Dette inkluderer pipelinestyring og rapportering, som er to centrale områder når du skal skabe synergi mellem din marketing og salg.
 
Som CRM-system anbefaler vi også Active Campaign. Dette system har et væld af muligheder, og det er en stor fordel at have din Marketing Automation og CRM-teknologi i ét og samme system.
 

Anvend Marketing Automation og CRM i ActiveCampaign og vind flere ordrer

Vil du vide mere om, hvad marketing automation er, og hvordan du bedst kan automatisere hele kundeoplevelsen?
 
Tips & tricks til ActiveCampaigns, Campaign builder og Pipeline opsætning er ofte med på vores undervisnings webinarer.
 
Hør hvordan du kan skabe unikke kundeoplevelser og opbygge personlige relationer med dine kunder med ActiveCampaign på vores webinar.
 
Webinaret er d. 18 April 2024 kl. 10, på webinaret hvor du får gode ideer til, hvordan du kan automatisere din salgsindsats.
 
Tilmeld dig webinaret i dag via nedenstående formular.
 
På webinaret vil du møde Robin Larsen fra Automation People A/S.