Automation People A/S i Tyskland 2022 - B2B projekt
Projektets titel: Entry Tyskland
I efteråret 2022 blev Automation People A/S kontaktet af Erhvervshus Sydjylland i forbindelse med at vi havde lavet opslag på Linkedin om eksport – og vores interesse var Tyskland.
Rådgiveren fra Erhvervshus Sydjylland – rådgav os til de behovs punkter Automation People A/S skulle tage med i vores ansøgning.
Vi fik formuleret et SMV:Eksport projekt kaldet: SMV:international – Myway 2022 og nedenstående var hovedpunkter i vores ansøgning.
Er du selv som potentiel eksportsøgende virksomhed interesseret i hvordan du kan få tilskud og især rådgivning til at eksportere på det Tyske marked, kan du se vores opfølgende produkt til danske virksomheder der ønsker at eksportere :
Deutschland 360° er din service til at komme ind på det tyske marked og få dramatisk vækst
Til inspiration og viden om hvordan vi gjorde i Automation People kan du se hvordan udpluk af ansøgningen så ud her:
Udpluk af Automation People – Entry Tyskland 2022 ansøgning og projektformulering
Kort sigt:
Gennem forløbet MyWay at have fået nødvendig plan for at tage næste skridt på at
starte salg i Tyskland, og have haft dialoger med de første potentielle kunder for at validere kanalstrategi og markedstilgang.
Langt sigt:
Der eksisterer over 3,5 mio. Virksomheder i Tyskland. Vores vækstambitioner på
længere sigt (3 år) er, at have minimum 1000 tyske virksomheder som kunder. Hvor
disse kunder har købt vores service koncept ydelser som webinarer, træninger i salgstragtstyring, salgsporteføljee styringer med mere og/eller vores software på licens.
Af disse 1000 kunder vil størstedelen blot have en licens hos os.
Licensen giver adgang til systemerne og deres muligheder for automatisering, CRM og
Pipeline håndtering og webinarer. Funktioner der hjælper med at skabe salg og spare
tid. Vores servitization koncept er derfor også salgsstrategisk tænkt at skulle indeholder ROI salgstilgang som løftestang til salget.
Beskrivelse af det planlagte projekt og forventede
rådgiverindkøb:
Vores næste step – mulighed og udfordring:
Vi har sat os for at indtage Tyskland og er der hvor vi skal finde ud af hvordan vi træder bedst ind i dette nye marked, effektivt.
Vi har en del af planer over hvordan vi ønsker at indtræde på dette nye marked – vi mangler dog kendskab til markedet og onlinekulturen før vi investere i næste step af
vores eksport til Tyskland.
Vi er herunder opmærksom på at opstarten af salget i Tyskland vil kræve ressourcer, nogle vi skal mobilisere. Og deraf ønsker vi at øge
indsigten på at optimere og effektivisere denne del, det for at imødekomme vores vækst
ambitioner.
Vi er særligt opmærksom på at der er kulturelle forskelle mellem Danmark og Tyskland,
nogle vi mangler kendskab til og anbefalinger til hvordan de mødes bedst.
Vi har deraf taget steppet til at starte et rådgivningsforløb, hvor vi søger tilskud fra
programmet SMV International, og hvortil vi søger en egnet rådgiver til at bistå os.
Vores motivation
Vi er godt funderet på det danske marked, derfor føler vi os parat. Det tyske marked er
omtrent 14 gange større end det danske marked, det er tæt på, der af føler vi det oplagt
at se den vej.
Igennem research har vi fundet at tyske virksomheder generelt er bagud (ift.
Eksempelvis Skandinavien) når det kommer til online marketing. Dette er især gældende
indenfor e-mail og webinar marketing.
Dette bekræftet af vores partnere ActiveCampaign (en af verdens største e-mail og CRM-systemer) og EasyWebinar (mest
brugte webinar service for mindre- og mellemstore virksomheder). Ligeledes bekræftet i
form af konkrete statistikker vi har fået af repræsentanter fra platformene.
Der eksisterer over 3,5 mio. Virksomheder i Tyskland. Vores vækstambitioner på
længere sigt (5 år) er at have 1000 tyske virksomheder som kunder.
Af disse 1000 kunder vil størstedelen blot have en licens hos os. Licensen giver adgang til systemerne
og deres muligheder for automatisering, CRM og Pipeline håndtering og webinarer.
Funktioner der hjælper med at skabe salg og spare tid. For at kunderne får størst muligt
udbytte af disse platforme, tænker vi at tilbyde gratis og betalt materiale. Materialer i
form af templates og kurser – Dette skal fungere som vores opsalg. Kunden vil også
have mulighed for at tilkøbe vores hjælp.
Målbare mål:
At vi har plan / beskrivelse med indsigt i det tyske marked samt anbefaling til hvordan vi
kommer igang, et beslutningsgrundlag om næste steps.
Afrapportering:
Er du nysgerrig på, hvad vores resultater i Automation People A/S, blev med at entrere på det Tyske marked gennem dette SMV:Eksport projekt rettet mod B2B segmentet?
Ønsker du at se hvordan du kan få adgang, på tilsvarende måde mod et marked der er mange gange større end det danske?
Se 2 konkrete resultater her i Automation People A/S – Deutschland (Vores tyske site) og Automation People A/S – samarbejde med Deutsche Post (Officielt partnersamarbejde med en af Tysklands største virksomheder)
Du kan læse mere her om deres inut til hvorfor og hvordan du skal søge tilskud:
SMV’ernes potentiale inden for eksport og internationalisering
Projektet var støttet og rådgivet via Erhvervshus Sydjylland.