kvalificér dine leads via automatisering

Dette blogindlæg omhandler "Lead Scoring" - Læs indlægget og få indblik i hvordan din salgstid bliver mere effektiv.

Resultatet ved at anvende Active Campaigns lead scoring funktion:
 
  • Du opnår bedre sammenspil mellem dit salg og marketing
  • Du får en mere effektiv salgstid, ved at bruge dine ressourcer på de mest kvalificerede leads
  • Du optimere din lead genererings proces
  • Du optimere din konverteringsrate
“Lead scoring” i ActiveCampaign er en strategi, der anvendes til at indikere dine leads interesse i din virksomhed og i dine løsninger – via automatik. Du bruger altså lead scoring til at måle dine leads kvalitet.
 
“Lead Scoring” bør være en vigtig del af proces for lead generering – Det vil både hjælpe din marketings- og salgsindsatser. Det hjælper med at identificere de mest kvalificerede leads, som er mest tilbøjelige til at konvertere til betalende kunder.
 
Konceptet bag “lead scoring” er at tildele point til leads baseret på deres adfærd og interaktion med din virksomheds e-mails, hjemmeside m.m.
Når et lead udfører bestemte handlinger (som du selv kan definere), som f.eks. at åbne e-mails, besøge specifikke sider på din hjemmeside, downloade indhold eller klikke på bestemte links får de en højere score.
 
Hver handling tildeledes en “score”, som du definerer.
 
Ved at bruge lead scoring aktivt, vil du være i stand til at skelne mellem kvalificerede og mindre kvalificerede leads og fokusere din opmærksomhed og ressourcer på de mest lovende potentielle lead….

Hvilket betyder, at din salgstid bliver mere effektiv.

Når du får identificeret leads der har en højere kvalitet, vil du også være i stand til at tilpasse din kommunikation og markedsføring til deres specifikke behov og interesser. Det giver dig mulighed for at levere målrettede og relevante budskaber der har fokus på at løse deres konkrete udfordringer, hvilket (igen) øger chancerne for at konvertere et lead til en betalende kunde.
 
Ved at anvende ActiveCampaigns “Lead scoring”-funktioner kan du automatisere hele processen.
 
Så dine leads automatisk tildeles point baseret på deres adfærd og interaktion med din virksomhed.

Prøv Active Campaigns funktionaliteter indenfor indenfor CRM, pipeline styring og E-mail automation med en gratis prøveperiode på 14 dage:

Klik på dette link, opret din konto og kom i gang med det samme.

Hvis du har spørgsmål til Active Campaign, eller har brug for sparring ift. bestemte funktioner, strategier eller lign.

Er du altid velkommen til at kontakte os her.

Indlægget er udarbejdet af:
 
Frederik Fæster
Senior Online Marketing Manager
Automation People A/S