ActiveCampaign – Kvalificer dine leads via automatisering - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

ActiveCampaign – Kvalificer dine leads via automatisering

kvalificér dine leads via automatisering

Dette blogindlæg omhandler "Lead Scoring"
Læs indlægget og få indblik i hvordan din salgstid bliver mere effektiv

Resultatet ved at anvende Active Campaigns lead scoring funktion:

  • Du opnår bedre sammenspil mellem dit salg og marketing
  • Du får en mere effektiv salgstid, ved at bruge dine ressourcer på de mest kvalificerede leads
  • Du optimerer din lead genererings proces
  • Du optimerer din konverteringsrate

“Lead scoring” i ActiveCampaign er en strategi, der anvendes til at indikere dine leads interesse i din virksomhed og løsninger – via automatiske processer. Du bruger lead scoring til at måle dine leads kvalitet.

“Lead Scoring” bør være en vigtig del af din proces for lead generering.
Det vil hjælpe din virksomhed med at fokusere din virksomheds marketings- og salgsindsatser. 

Lead Scoring hjælper dig med at identificere de leads, der er mest tilbøjelige til at konvertere.

Konceptet bag “lead scoring” er, at dine leads bliver tildelt point baseret på deres adfærd og interaktion med din virksomheds e-mails, hjemmeside, e-bøger, webinarer m.m.

Når leadet udfører bestemte handlinger (som du definerer), som f.eks. at åbne e-mails, besøge specifikke undersider på din hjemmeside, downloade indhold eller klikke på bestemte links – Tildeles leadet point.

Hver point-givende handling tildeles en specifik “score”, som du definerer.

Ved at bruge lead scoring aktivt, skelner du mellem kvalificerede og mindre kvalificerede leads og så du fokuserer din opmærksomhed og ressourcer på de mest lovende leads…

Hvilket betyder, at din salgstid bliver mere effektiv

Når du identificerer leads af højere kvalitet, vil du som tidligere nævnt, få indsigt i deres adfærd. 

Det gør dig i stand til at tilpasse din kommunikation og markedsføring til deres specifikke behov og interesser. Så du kan levere målrettede og relevante budskaber der har fokus på, at løse deres konkrete udfordringer, hvilket (igen) øger chancerne for at konvertere leadet.

Ved at anvende ActiveCampaigns “Lead scoring”-funktion kan du automatisere hele processen.

Så dine leads automatisk tildeles point baseret på deres adfærd og interaktion med din virksomhed.

Prøv Active Campaigns funktionaliteter indenfor indenfor CRM, pipeline styring og E-mail automation med en gratis prøveperiode på 14 dage: Klik på dette link, opret din konto og kom i gang med det samme.

Book en tid i min kalender og lad os tage en dialog om hvordan du kan effektivisere dit salg!

Indlægget er udarbejdet af:

Frederik Fæster
Senior Online Marketing Manager
Automation People A/S