Marketing Automation er IKKE nyhedsbreve

 
Hvorfor er Marketing Automation anderledes end nyhedsbreve?

At automatisere din forretning betyder at du tilpasser dine kundedialoger.

Simpelt, enkelt og genialt.

Hvis du forstår konceptet med at tilpasse din dialog til kunden, vil du øge din omsætning.

Marketing Automation er simpelt, vi kan også tage den mere nørdede og grave lidt mere og oversætte det til:
Boolean marketing” – det kommer nok ikke til at slå an, så lad os kalde det Marketing Automation.

Det du er interesseret i er, hvordan kan du automatisere din virksomhed (salg, marketing og service på flere kanaler)
Boolean (kunne ikke lade være) er helt simpelt en serie at “IF/THEN/DO” (Hvis kunde gør/Så svarer du/gør dette) – Dette er logik på simpelt niveau.

Eksempel: (og jeg stjæler fluks dette fra min egen erfaring med netværksmøder)

Hvis leadet giver dig sit visitkort , SÅ SEND Præcis denne email til dem
IF – THEN – DO (Send email)

Det er en automatisk funktion, der trigger at når X sker gør Y en handling. Magien er der hvor der kommer et tilpasset svar. (du har eks. fået visitkortet fysisk, sender emailen der anderkender at i har mødtes fysisk)

Hvilken slags email skal man sende til nogen hvor du lige har modtaget et visitkort? En autoresponse mail der siger “køb nu og spar 10%?

Nej, du har ikke opnået en relation, I har ikke været i dialog. Der er ikke nogen Know – like og trust

Det er kun ét scenarie, lad os tage et par stykker (husk Marketing Automation er ikke “kun emails der sendes hovedløst ud i en række”, som eks. Mailchimps autoresponders.

 

Her er flere kundetilpassede situationer:

• Hvis kunden har registreret sig til et webinar, men dukkede ikke op – THEN send
• Hvis kunden ringede til dig og i aftalte møde, så send mødeaftale – If they watch less than 25%….
• Hvis kunden købte på dit website og du vil ringe/emaile/sms til kunden så GØR dette

Kan du forestille dig, flere scenarier hvorfor dit lead/kunde gjorde som de gjorde?

Det bedste er, kan du forestille dig disse situationer og kan du forestille dig det modsatte i en kort email eller lille film der kunne adressere disse individuelle spørgsmål?
Selvfølgelig, det er grundig forberedelse.
Marketing Automation er bedst når det bruges individuelt og tilpasset kundens kanal og specifikke behov.

Nej automatisering, betyder ikke at sende email efter email efter e…du forstår…med forskellige emnefelter eller tilbudsrater.

I en autoresponserie ville der bare komme et nyt tilbud ud, og dette vil kun ende i unsubscribes.

Hvad med en tilpasset email hvor teksten var: “Vi er kede af at du missede webinaret” , her er notaterne/eller en optagelse.
Marketing Automation er designet til at maximere dit engagement med dine leads, baseret på hvad de gør.

Nu har vi i Automation People lavet Marketing Automation siden 2002 (spørg efter referencer) , vi har partneret op med 2 software leverandører: Heyloyalty og Infusionsoft. Hhv. en dansk software leverandør med webshops som speciale og en US leverandør med fokus på små og mellemstore virksomheder, hvor der er lange salgs og lukketider.
Vi i Automation People har værdierne value for money som skaber målbar ROI til dig
…IF – THEN – DO.
Dvs. hvis du booker en strategi samtale – Så afdækker vi dit behov og så laver vi sammen en Marketing Automation plan.

Book en uforpligtende Strategi Samtale om Marketing Automation her

Tilbage til bloggen om Salg, Marketing Automation og Kunderejser

Tilbage til Automation Peoples forside