Når du investerer i et pålideligt CRM med e-mail-automatisering og salgsautomatiseringsfunktioner, kan du forkorte salgsprocessen.
Men det betyder ikke, at dit værktøj vil gøre alt det nødvendige arbejde for at nå dine mål.
For at udnytte dit CRM-værktøj fuldt ud til at øge dit salg, er her, hvad du kan gøre:
Analyser dine data.
At få adgang til data er én ting. At vide, hvad du har at gøre med dem, er en anden. Med data fra dit CRM kan du bedre forstå dine leads adfærd og bestemme sandsynligheden for, at de bliver kunde. Brug disse statistikker til at hjælpe dine kundeemner med at bevæge sig gennem salgstragten (f.eks. ved at sende tidsbestemte opfølgninger og personliggøre din
kommunikationsmeddelelser).
Gennemgå, forfin og standardiser din salgsproces. For at opnå deres salgskvote kan dine sælgere anvende forskellige tilgange og teknikker. Dette er ikke kun skadeligt for dit brand, men også ineffektivt. Det er derfor, du skal forfine din proces (baseret på tidligere data) og implementere den på tværs af alle dine salgsteams. På denne måde kan du strømline din brug af din CRM-software og maksimere dens funktioner til din virksomheds unikke behov.
Fokus på kundeemner af høj kvalitet.
For at du kan komme videre, skal du give slip på nogle ting. I salgsverdenen inkluderer disse døde kundeemner.
God salgspipeline-styring handler ikke kun om at automatisere ting. Primært handler det om at bestemme og fokusere på dine bedste leads og droppe dem, der ikke har til hensigt at engagere sig i din virksomhed.
Med CRM kan du opnå dine realistiske salgsmål hurtigere.