CRM og Pipeline - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

CRM og Pipeline

CRM og pipeline

Fra generering af leads, igangsættelse af indledende kontakt til opfølgning og afslutning af et salg, kan salgsprocessen være omfattende.

At gøre processen effektivt og strømlinet er afgørende for din virksomheds succes. Du skal trods alt lave salg for at tjene penge. Men med de mange involverede faser kan leads gå tabt et sted i processen. Det er her, salgspipeline management og automatisering kommer ind i billedet.

Hvad er en salgspipeline?

En salgspipeline giver et omfattende øjebliksbillede af, hvordan dine salgsaftaler klarer sig. Du kan få adgang til vigtige målinger og se, hvilke aftaler der er størst sandsynlighed for at lykkes, og hvilke der halter.

Når du får denne vigtige indsigt og måler dit salgsteams præstation, kan du forudsige din omsætning hver måned.

Ud fra det kan du arbejde på at forbedre din salgsindsats yderligere og afhjælpe eventuelle flaskehalse og ineffektivitet.

Hvorfor automatisering er vigtig

Customer Relationship Management (CRM)-systemer er designet til at holde styr på kunder og deres interaktioner med din
forretning. Der er flere CRM-software der leverer funktioner til salgs-automatisering, så du kan fylde dine salgspipelines med kvalitetskundeemner på en mere omkostningseffektiv og tidsbesparende måde.

Et CRM med salgsautomatisering giver dig mulighed for automatisk at sende kommunikation ved hvert kundekontaktpunkt via flere kanaler.

Uanset om du lokker dine nygenererede kundeemner til at lære mere om dit tilbud eller følge op på eksisterende, vil dette værktøj hjælpe dig med at gøre mere – og sælge mere – på kortere tid.

Med automatisering kan du også nyde godt af disse frynsegoder:

  • Tilbyd personlig oplevelse til dine kunder
  • Forbedre dit salgsteams produktivitet, ydeevne og moral
  • Få adgang til data, som du kan bruge til at tage bedre beslutninger
  • Reducer omkostningerne, samtidig med at du opnår mere omsætning
  • Forøg dit brands overordnede omdømme og image
  • Maksimering af dit CRM-værktøj for at øge dit salg

Når du investerer i et pålideligt CRM med e-mail-automatisering og salgsautomatiseringsfunktioner, kan du forkorte salgsprocessen.

Men det betyder ikke, at dit værktøj vil gøre alt det nødvendige arbejde for at nå dine mål.

For at udnytte dit CRM-værktøj fuldt ud til at øge dit salg, er her, hvad du kan gøre:

Analyser dine data.

At få adgang til data er én ting. At vide, hvad du har at gøre med dem, er en anden. Med data fra dit CRM kan du bedre forstå dine leads adfærd og bestemme sandsynligheden for, at de bliver kunde. Brug disse statistikker til at hjælpe dine kundeemner med at bevæge sig gennem salgstragten (f.eks. ved at sende tidsbestemte opfølgninger og personliggøre din
kommunikationsmeddelelser).

Gennemgå, forfin og standardiser din salgsproces. For at opnå deres salgskvote kan dine sælgere anvende forskellige tilgange og teknikker. Dette er ikke kun skadeligt for dit brand, men også ineffektivt. Det er derfor, du skal forfine din proces (baseret på tidligere data) og implementere den på tværs af alle dine salgsteams. På denne måde kan du strømline din brug af din CRM-software og maksimere dens funktioner til din virksomheds unikke behov.

Fokus på kundeemner af høj kvalitet.

For at du kan komme videre, skal du give slip på nogle ting. I salgsverdenen inkluderer disse døde kundeemner.

God salgspipeline-styring handler ikke kun om at automatisere ting. Primært handler det om at bestemme og fokusere på dine bedste leads og droppe dem, der ikke har til hensigt at engagere sig i din virksomhed.

Med CRM kan du opnå dine realistiske salgsmål hurtigere.

System anbefaling til CRM- og pipeline styring

Vi er erfaring med mange af de mest udbredte systemer, til CRM, pipeline styring og email automation.

Vores klare anbefaling er Active Campaign.

Active Campaign er et af det mest brugervenlige systemer på markedet, der har alle de funktioner du har brug for til at opnå dine salgsmål hurtigere.

Ønsker du en uforpligtende rådgivningssamtale?

Eller måske en rundvisning i Active Campaign?

Book en samtale via nedenstående formular, på et tidspunkt der passer din kalender.