ActiveCampaign vs. Keap - Automation People - ActiveCampaign i Danmark Skip to content

ActiveCampaign vs. Keap

Active Campaign vs. Keap

Active Campaign eller Keap?

To af de største automation og CRM systemer på markedet, og det er der en god grund til.

Begge er glimrende værktøjer og tilbyder en bred vifte af funktioner fra administration af kunder og potentielle kunder til automatiseret markedsføring.

Men hvilken software skal du vælge?

Hvilket system passer bedst til din virksomhed?

Der er ikke en løsning der kan det hele, og enhver virksomhed har forskellige behov og mål.

Dette indlæg vil hjælpe dig med at træffe den rigtige beslutning for din virksomhed.

Automation People har hjulpet adskillige virksomhed med at implementere både Active Campaign og Keap. Vores kunder har forskellige behov, fra simpelt opsætning til mere komplekse løsninger. Derfor har vi en god ide om platformenes styrker og svagheder.

Disse systemer ses som konkurrenter, fordi de tilbyder lignede funktioner og services.

Begge tilbyder customer relationshop management (CRM), e-mail marketing, sporing og automatisering.

Men der er forskelle…

CRM

Begge systemer har, som nævnt, en CRM funktion.

Det betyder, at du er stand til at samle unik data for alle dine kundeemner og kunder under individuelle profiler.

 
Begge systemer er en udemærket CRM løsning.
 

I både Active Campaign og Keap har du mulighed for at tilpasse datafelterne og “Tags” der er tilknyttet dine kontakter.

Det giver dig mulighed for at registrere unikke oplysninger for hver kontakt, og segmentere disse i grupper.

 
Keap gør det let at finde og redigere kontakter, ved at bruge deres “Quick search”- og redigerings-funktion. Keap har dog en nyttig “Intern formular”-funktion, som Active Campaign mangler.
 

Konklusion: Keap tilbyder den bedste CRM løsning (men det er tæt løb) 

Vinder: Keap

PIPELINE-STYRING og "Deals"

Med både Active Campaign og Keap er det muligt at oprette og administrere en salgspipeline.
 
Salgspipelines er bygget til salgsteams for at hjælpe dem med at håndtere deres nuværende kundeemner. Det giver dig mulighed for at spore, hvor kundeemnet er i salgsprocessen, hvor meget handlen er værd og andre nyttige oplysninger til salgsteams.
 
Denne funktion er ikke brugbar hvis du er en e-commerce virksomhed.
 
Konklusion: Active Campaign lader dig oprette flere pipelines (til forskellige produkter eller tjenester), hvorimod Keap ikke gør det.
 
Active Campaign er også lettere at bruge, hvilket er vigtigt for salgsteamets adoption.
 

En af hovedårsagerne til, at Active Campaign er en bedre mulighed, er “træk og slip”-grænsefladen til styring af kundeemner.

Det giver sælgeren og salgsteamet en meget bedre oplevelse til at styre deres pipeline.

Vinder: Active Campaign

Automatiseringer og arbejdsgange

Både Active Campaign og Keap giver dig muligheden for at automatisere visse arbejdsgange og gentagne opgaver.

Dette er mine yndlingsfunktioner for begge platforme, når det implementeres korrekt, vil dette hjælpe din virksomhed med at skalere hurtigere.

 

Her er et par eksempler:

  • Send dine nye kundeemner en række e-mails, der informerer dem om din virksomhed
     
  • Skab en ensartet onboarding-oplevelse for nye kunder, så de føler sig velkommen af din virksomhed
     
  • Send automatisk e-mails til tidligere kunder og bed dem om anmeldelser og/eller henvisninger
     
  • Opdater en sælger, når et kundeemne udfører en bestemt handling (som at besøge prissiden på dit websted)
     
  • Mind dine sælgere om at følge op på kundeemner, som ikke har hørt fra dig i et stykke tid
 

Hvis du lige er startet med automatisering, anbefaler jeg følgende 3 arbejdsgange for at komme i gang:

  • Velkomst til nye kundeemner

  • Velkomst til nye kunder

  • Opfølgning på gamle kundemener og langsigtet pleje af kundeemner

 
Konklusion: For nybegyndere til automatisering er Active Campaign nemmere at bruge. Active Campaign har også et par flere muligheder for automatisering, så du kan automatisere flere ting i din virksomhed.
 

Email "builder" og design

E-mails er centrum af marketing automation.
 
Når det kommer til pålidelige, konsekvente beskeder til dine kundeemner og kunder, vinder e-mails.
 
Både Active Campaign og Keap har brugervenlige træk-og-slip e-mail-byggere, der lader dig være kreativ med dine designs.
 
Det er værd at bemærke, at vi ikke anbefaler overdrevent designede e-mails, der antyder, at det er et marketingbudskab.
 
Vores tilgang er at holde dem enkle og at fokusere på stærk tekst fremfor design.
 
Konklusion: Active Campaigns e-maildesigner er mere moden og har flere funktioner til specifikke designkrav. For eksempel kan du styre linjeafstand og andre små detaljer med Active Campaign, mens dette ikke er muligt med Keap.
 

RAPPORTERING

Både Keap og Active Campaign kan forbedre deres rapportering. Ingen af dem tilbyder tilpassede visuelle rapporter og dashboards, som du finder i et mere robust system som Salesforce.

Active Campaign har tilføjet nye rapporter for nylig, og det ser ud til, at de ønsker at forbedre sig. Vi forventer, at i en nær fremtid at Active Campaigns rapportering vil på et højere niveau.

Med Keap har jeg fundet ud af, at vi kan få de oplysninger, jeg har brug for, på grund af det store antal rapporter, de tilbyder.

Konklusion: Med Keap har du mulighed for at få adgang til mere data i dit system. Data der er let at gennemskue der kan eksporteres til Excel for mere analyse. Rapporteringen i automatiseringssektionen for Keap er også mere robust.

Vinder: Keap

Instrumentbræt (Dashboard)

Begge platforme har et dashboard, der giver dig et godt overblik og dine resultater. Active Campaign gør et godt stykke arbejde med at give dig information om, hvad der sker i systemet. Men det er standard for alle, og der er ikke rigtig mulighed for en masse tilpasning.
 
Keap‘s dashboard tilbyder meget mere fleksibilitet. Hvor du kan tilpasse hvilke tal og rapporter du ser, hver gang du logger ind. Denne opsætning er avanceret, tager noget tid og kan være forvirrende.
 
Konklusion: Keap er mere nyttigt til at give mig information, der er vigtig for mig og min virksomhed. Men – Det er avanceret, og IKKE nødvendigt for at komme i gang med CRM, pipeline og automatiserede emails. 
 
Vinder: Keap

Brugervenlighed

Opsætning af automatisering for første gang er spændende.

Vi elsker at se, hvordan virksomheder omfavner automatisering, og nogle virksomhedsejere bliver endda svimle af begejstring over at automatisere opgaver, der plejede at tage en medarbejder flere timer hver måned.

For at opsætningen af automatisering fungerer ordentligt i din virksomhed, kræver det en ny måde at tænke på, som du måske ikke er vant til.

Derfor kan opsætningen i begge systemer være lidt skræmmende, hvis det er din første rodeo med CRM og/eller marketing automatisering.

Bliv dog ikke afskrækket.

Når du først er i gang, vil det være fantastisk at bruge et system som Active Campaign eller Keap, og du vil undre dig over, hvordan du nogensinde har arbejdet uden.

Konklusion: Active Campaign gør et ret godt arbejde med at holde opsætningen så enkle som muligt, i betragtning af hvor robust funktionerne er.

Hvis du ikke er en teknisk person, vil Active Campaign være lettere at bruge.

Vinder: Active Campaign

Pris

Hvis du har mindre end 50.000 kontakter, vil Active Campaign være billigere for kernesoftwaren.

Obs:


Keap inkluderer flere indbyggede e-handelsfunktioner end Active Campaign.

Hvis du sælger online og vælger Active Campaign, skal du medregne omkostningerne til yderligere software, integration og tid til disse andre tjenester.

Konklusion: I de fleste tilfælde er Active Campaign billigere end Keap.

Hvilke funktioner er unikke for hver platform?

I dette afsnit får du en liste, der indeholder unikke egenskaber for Active Campaign og Keap.
 

De funktioner du har læst om indtil dette punkt, kan gøres med begge værktøjer.

Dette afsnit hjælper dig med at træffe din endelige beslutning.

 
Før du smider den ene eller den anden ud, skal du huske, at alle disse funktioner har tredjepartsværktøjer til at hjælpe med at bygge integrationer for at sikre at alt data ender det rigtige sted – Så dine automations fungerer optimalt.

Hvilke funktioner er unikke for hver platform?

Der er et par forskelle – Den største forskel er, hvordan hver platform håndterer processen med onlinesalg.

Keap har valgt at inkludere disse funktioner, mens Active Campaign har valgt at samarbejde og integrere med andre værktøjer. Der er fordele og ulemper ved hver tilgang:

Active Campaign's e-handelstiltag

Active Campaign er begyndt at integrere med 3. parter, og det fungerer.
 
Det betyder, at du får det bedste indenfor området til både e-handel og marketingautomatisering. Med andre ord fokuserer softwaren på dens kernestyrker og udnytter partnere, der hvor de er svage.
 

Men med tilføjede værktøjer kommer ekstra opsætning og support.

Integrationer virker ikke altid.

Faktisk kan du næsten altid regne med, at en integration går i stykker på et tidspunkt – det er et faktum med SaaS-virksomheder.

De kan gå ned i et minut eller endda en dag, men det vil sandsynligvis ske, og når det sker, forårsager det forstyrrelser.

Keap's e-handelstiltag

Keap‘s tilgang til at bringe alt under samme tag er meget unik. Der er meget få produkter, der har kunnet klare dette. At have alt i det samme værktøj er en enorm tidsbesparelse og betyder, at du ikke behøver at lære nye værktøjer eller bekymre dig, når integrationer går i stykker.
 
Keap‘s e-handelsmodul er dog ikke særlig robust. Det er ikke en erstatning for en fuld indkøbskurv som Shopify eller WooCommerce. Hvis du sælger 3 eller 4 digitale produkter eller tjenester, så fungerer det fantastisk. Men når du først kommer ind i en verden af lagerbeholdning, forsendelse eller flere valutaer, er Keap ikke den ideelle løsning.
 

Hvis du sælger en håndfuld digitale produkter eller tjenester, vil Keap fungere godt til dine behov (især hvis du har tilknyttede partnere).

Hvis dine e-handelsbehov er mere robuste, og du bliver nødt til at integrere med et tredjepartsværktøj som Shopify eller WooCommerce, så vil Active Campaign passe bedre til dig.

Kom godt i gang med Active Campaign og Keap

Active Campaign har en gratis prøveperiode tilgængelig, mens Keap ikke har. Begge tilbyder en gratis demo for at se, hvordan du kan bruge deres software specifikt til din virksomhed.

Jeg vil opfordre dig til at drage fordel af demoen fra begge systemer.

 
Eller hvis du gerne vil have en objektiv mening, kan du kontakte vores team, så hjælper vi dig med at træffe den rette beslutning.
 

Keap kræver et opsætningsgebyr for at komme i gang, i modsætning til Active Campaign.

Opsætningen kan være nyttig, hvis du føler, at du har brug for nogen til at guide dig i opstarten, men det er uheldigt, at det er obligatorisk for Keap. 

Uanset hvilken vej du går, anbefaler jeg, at du arbejder med en brancheekspert, som vil bruge tid på at forstå din virksomhed og behov for at du kan træffe den rette beslutning.

Active Campaign vs Keap: Hvilket system "vinder"?

Jeg kan desværre ikke besvare dette spørgsmål for dig.

Det afhænger af din virksomheds behov. Men jeg håber, at du nu har nok information til at kunne svare på dette spørgsmål.

 

Det hurtige svar er, at i de fleste tilfælde anbefaler vi Active Campaign.

Det er generelt nemmere at bruge og egenskaberne fungerer til en bred vifte af virksomheder.

 

Den eneste undtagelse fra dette er, at hvis du er coach/konsulent, kursusskaber, driver en medlemsside eller professionel tjenesteudbyder.

I disse tilfælde anbefaler jeg at du ser på Keap først.

Active Campaign

Det er generelt nemmere at bruge og egenskaberne fungerer til en bred vifte af virksomheder.

Keap

Hvis du er coach/konsulent, kursusskaber, driver en medlemsside eller professionel tjenesteudbyder, anbefaler jeg at du ser på Keap først.

Book Rådgivningssamtale