Active Campaign vs. Keap
Active Campaign eller Keap?
To af de største automation og CRM systemer på markedet, og det er der en god grund til.
Begge er glimrende værktøjer og tilbyder en bred vifte af funktioner fra administration af kunder og potentielle kunder til automatiseret markedsføring.
Men hvilken software skal du vælge?
Hvilket system passer bedst til din virksomhed?
Der er ikke en løsning der kan det hele, og enhver virksomhed har forskellige behov og mål.
Dette indlæg vil hjælpe dig med at træffe den rigtige beslutning for din virksomhed.
Automation People har hjulpet adskillige virksomhed med at implementere både Active Campaign og Keap. Vores kunder har forskellige behov, fra simpelt opsætning til mere komplekse løsninger. Derfor har vi en god ide om platformenes styrker og svagheder.
Disse systemer ses som konkurrenter, fordi de tilbyder lignede funktioner og services.
Begge tilbyder customer relationshop management (CRM), e-mail marketing, sporing og automatisering.
Men der er forskelle…
CRM
Begge systemer har, som nævnt, en CRM funktion.
Det betyder, at du er stand til at samle unik data for alle dine kundeemner og kunder under individuelle profiler.
I både Active Campaign og Keap har du mulighed for at tilpasse datafelterne og „Tags‟ der er tilknyttet dine kontakter.
Det giver dig mulighed for at registrere unikke oplysninger for hver kontakt, og segmentere disse i grupper.
Konklusion: Keap tilbyder den bedste CRM løsning (men det er tæt løb)
PIPELINE-STYRING og "Deals"
En af hovedårsagerne til, at Active Campaign er en bedre mulighed, er „træk og slip‟-grænsefladen til styring af kundeemner.
Det giver sælgeren og salgsteamet en meget bedre oplevelse til at styre deres pipeline.
Vinder: Active Campaign
Automatiseringer og arbejdsgange
Både Active Campaign og Keap giver dig muligheden for at automatisere visse arbejdsgange og gentagne opgaver.
Dette er mine yndlingsfunktioner for begge platforme, når det implementeres korrekt, vil dette hjælpe din virksomhed med at skalere hurtigere.
Her er et par eksempler:
- Send dine nye kundeemner en række e-mails, der informerer dem om din virksomhed
- Skab en ensartet onboarding-oplevelse for nye kunder, så de føler sig velkommen af din virksomhed
- Send automatisk e-mails til tidligere kunder og bed dem om anmeldelser og/eller henvisninger
- Opdater en sælger, når et kundeemne udfører en bestemt handling (som at besøge prissiden på dit websted)
- Mind dine sælgere om at følge op på kundeemner, som ikke har hørt fra dig i et stykke tid
Hvis du lige er startet med automatisering, anbefaler jeg følgende 3 arbejdsgange for at komme i gang:
Velkomst til nye kundeemner
Velkomst til nye kunder
Opfølgning på gamle kundemener og langsigtet pleje af kundeemner
Email "builder" og design
RAPPORTERING
Både Keap og Active Campaign kan forbedre deres rapportering. Ingen af dem tilbyder tilpassede visuelle rapporter og dashboards, som du finder i et mere robust system som Salesforce.
Active Campaign har tilføjet nye rapporter for nylig, og det ser ud til, at de ønsker at forbedre sig. Vi forventer, at i en nær fremtid at Active Campaigns rapportering vil på et højere niveau.
Med Keap har jeg fundet ud af, at vi kan få de oplysninger, jeg har brug for, på grund af det store antal rapporter, de tilbyder.
Konklusion: Med Keap har du mulighed for at få adgang til mere data i dit system. Data der er let at gennemskue der kan eksporteres til Excel for mere analyse. Rapporteringen i automatiseringssektionen for Keap er også mere robust.
Vinder: Keap
Instrumentbræt (Dashboard)
Brugervenlighed
Opsætning af automatisering for første gang er spændende.
Vi elsker at se, hvordan virksomheder omfavner automatisering, og nogle virksomhedsejere bliver endda svimle af begejstring over at automatisere opgaver, der plejede at tage en medarbejder flere timer hver måned.
For at opsætningen af automatisering fungerer ordentligt i din virksomhed, kræver det en ny måde at tænke på, som du måske ikke er vant til.
Derfor kan opsætningen i begge systemer være lidt skræmmende, hvis det er din første rodeo med CRM og/eller marketing automatisering.
Bliv dog ikke afskrækket.
Når du først er i gang, vil det være fantastisk at bruge et system som Active Campaign eller Keap, og du vil undre dig over, hvordan du nogensinde har arbejdet uden.
Konklusion: Active Campaign gør et ret godt arbejde med at holde opsætningen så enkle som muligt, i betragtning af hvor robust funktionerne er.
Hvis du ikke er en teknisk person, vil Active Campaign være lettere at bruge.
Vinder: Active Campaign
Pris
Hvis du har mindre end 50.000 kontakter, vil Active Campaign være billigere for kernesoftwaren.
Obs:
Keap inkluderer flere indbyggede e-handelsfunktioner end Active Campaign.
Hvis du sælger online og vælger Active Campaign, skal du medregne omkostningerne til yderligere software, integration og tid til disse andre tjenester.
Konklusion: I de fleste tilfælde er Active Campaign billigere end Keap.
Hvilke funktioner er unikke for hver platform?
De funktioner du har læst om indtil dette punkt, kan gøres med begge værktøjer.
Dette afsnit hjælper dig med at træffe din endelige beslutning.
- Samtaler (chat-widget til dit websted)
- Integrationer til WooCommerce, Shopify, Square, GoogleSheets, Facebook Custom Audiences, Salesforce og mere
- Attributionssporing til markedsføring
- E-handel, herunder tilbud, fakturaer, kreditkortbetalinger og abonnementer
- Affiliate sporing og rapportering
Hvilke funktioner er unikke for hver platform?
Der er et par forskelle – Den største forskel er, hvordan hver platform håndterer processen med onlinesalg.
Keap har valgt at inkludere disse funktioner, mens Active Campaign har valgt at samarbejde og integrere med andre værktøjer. Der er fordele og ulemper ved hver tilgang:
Active Campaign's e-handelstiltag
Men med tilføjede værktøjer kommer ekstra opsætning og support.
Integrationer virker ikke altid.
Faktisk kan du næsten altid regne med, at en integration går i stykker på et tidspunkt – det er et faktum med SaaS-virksomheder.
De kan gå ned i et minut eller endda en dag, men det vil sandsynligvis ske, og når det sker, forårsager det forstyrrelser.
Keap's e-handelstiltag
Hvis du sælger en håndfuld digitale produkter eller tjenester, vil Keap fungere godt til dine behov (især hvis du har tilknyttede partnere).
Hvis dine e-handelsbehov er mere robuste, og du bliver nødt til at integrere med et tredjepartsværktøj som Shopify eller WooCommerce, så vil Active Campaign passe bedre til dig.
Kom godt i gang med Active Campaign og Keap
Active Campaign har en gratis prøveperiode tilgængelig, mens Keap ikke har. Begge tilbyder en gratis demo for at se, hvordan du kan bruge deres software specifikt til din virksomhed.
Jeg vil opfordre dig til at drage fordel af demoen fra begge systemer.
Keap kræver et opsætningsgebyr for at komme i gang, i modsætning til Active Campaign.
Opsætningen kan være nyttig, hvis du føler, at du har brug for nogen til at guide dig i opstarten, men det er uheldigt, at det er obligatorisk for Keap.
Active Campaign vs Keap: Hvilket system "vinder"?
Jeg kan desværre ikke besvare dette spørgsmål for dig.
Det afhænger af din virksomheds behov. Men jeg håber, at du nu har nok information til at kunne svare på dette spørgsmål.
Det hurtige svar er, at i de fleste tilfælde anbefaler vi Active Campaign.
Det er generelt nemmere at bruge og egenskaberne fungerer til en bred vifte af virksomheder.
Den eneste undtagelse fra dette er, at hvis du er coach/konsulent, kursusskaber, driver en medlemsside eller professionel tjenesteudbyder.
I disse tilfælde anbefaler jeg at du ser på Keap først.
Active Campaign
Det er generelt nemmere at bruge og egenskaberne fungerer til en bred vifte af virksomheder.
Keap
Hvis du er coach/konsulent, kursusskaber, driver en medlemsside eller professionel tjenesteudbyder, anbefaler jeg at du ser på Keap først.