Hvordan fungerer lead management? En 8-trins proces

Lad os se på en typisk 8-trins proces til håndtering af kundeemner på tværs af kunderejsen.

 
Husk på, at følgende 8 trin blot skal bruges som en retningslinje. Hver virksomhed gør noget lidt forskelligt, og du skal være velkommen til at tilpasse processen efter smag og behag.
 
Du vil sandsynligvis også opdage, at der er behov for justeringer, efterhånden som du anvender din lead management-proces i praksis og kommer til at forstå, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Step 1: Indsamling af Leads

Det første trin i lead management-processen er det trin, hvor du fanger leadet.
 
Der findes mange taktikker til dette, men den mest almindelige er at tilbyde noget værdifuldt i bytte for en kundes kontaktoplysninger.
 
Eksempler er bl.a:
 
– E-bøger
– Whitepapers
– Webinarer
– Vejledninger
– Gratis forsøg
– Rabatkoder
– E-mailserier
 
Uanset hvilken enhed du bruger til at indhente leads, skal du sørge for, at den er værdifuld nok til, at kunderne afgiver deres e-mailadresser.
 
En god lakmusprøve er at spørge: “Kunne de få dette gratis et andet sted på nettet?” Hvis svaret er ja, skal du sandsynligvis skabe mere værdi.
 
Indsaml kundeoplysninger med en formular til leadgenerering som denne:
ActiveCampaign lead gen eksempel til indsamling af e-mails
 
Din lead-formular skal være forbundet med dit CRM, så dataene kan gå direkte til den første pipeline-fase.
ActiveCampaign salgspipeline
 
Den fulde proces for pipeline er lidt udenfor rammerne af dette indlæg.

Book en rådgivningssamtale, og få mere info om pipeline styring.

Klik her og læs Step 2 i processen: “Scoring og Prioritering af leads”

Book din rådgivningssamtale i dag