Drømme resultater kan være mange og forskelligartede

Vores kunder kommer ofte til os med disse udsagn:

“Vi skal bare have så mange leads som muligt”, eller; kan vi købe Leads direkte af jer?”

Udtalelsen er baseret på problemet med at skulle nå næste måneds salgsmål, eller næste års salgsmål.

 

Er dit salg er gætværk?

For at nå dine drømmeresultater, tager vi den kontrol du opnår ved at have nogle veldefinerede KPI’er (som beskrevet i indlægget om Skævt salg .

Når vi sammen graver dybere med vores kunder er det aldrig leads der er problemet, det er salget/ omsætningen eller profitten på kunderne.

En oplagt metode til at opnå drømmeresultater og gå væk fra “guess-selling”, er i simple kasser at skrive din salgsprocess ned så du har den nedskrevet og visuelt.

Hvad der er inde i dit hoved kan dine kollegaer, eksterne interessenter eller værst kunder ikke implicit forstå.

Ved at have rækkefølgen visuelt og eksplicitet udtrykt, kan du og dine kollegaer komme til enighed om hvor I er (er du alene giver dette dig også selvtillid og og overbevisning overfor kunden)

Ved at have defineret processen, kan du nu også begynde at tænke på hvor kan der optimeres, skæres væk, gøres nemmere for kunden og dig selv eller måske endda…

Automatiseres.

Ved at have salgsprocessen skrevet ned som eks. nedenstående:

Kan du nu afklare ovenstående.

Dashboard til overblik

For at skabe drømmeresultater, er det vigtigt at vide hvorhenne du er resultatmæssigt.

Ved at have et dashboard til rapportering kan du tydeligt se hvor du er henne og hvad du skal justere for at nå resultaterne.

Nedenstående er et test dashboard som kan leveres månedligt af Automation People Operations:

Du kan se måned 1, hvor mange leads du har modtaget, hvordan konverteringen har været og derfor er det tydeligt at se i måned 2 at du har fået dobbelt så mange leads og ved samme konvertering har solgt dobbelt op. Dit annonceforbrug i eksemplet er desuden dalet.

Forbedringsmuligheder i salget

Forbedringsmulighed kunne nu være at se på hvordan din salgskonvertering kan optimeres.

Der findes flere gode salgstrænere i Danmark, bla. Brian Stahlhut Christiansenog Jacob Handberg (Automation People, aflønnes ikke, eller får henvisningsprovision af disse to) som kan hjælpe dig til at blive en bedre sælger.

Ved at have et fuldt overblik kan du nu se et konkret forbedringstiltag og ikke bare gætte dig til hvad du har brug for.

Visuel proces

Ved at have en visuel proces, som er et vigtigt trin i Kundemotoren  hos Automation People, kan du nu få klarhed i din marketing indsats, når du er i drift i dit projekt

Du kan læse mere om Kundemotoren og vores nicheprodukt Mæglermaskinen i links.

Du kan finde flere ressourcer om Marketing Automation Danmark her.