HIstorien om Automation People

Stifteren af Automation People ApS, Robin Larsen, var en af de første til at udvikle bannerreklamer i Danmark. Det var i tiden hvor telefonbøger blev erstattet med internettet, og hvor Google stadig blot var én af flere søgemaskiner.

De store teleselskaber, som dengang var de førende indenfor CRM og segmentering af salg- og marketingkampagner var Robin Larsens ”læreplads”. Det var også hér Robin Larsen lærte faget indgående at kende.

Kimen til Automation People var blevet sået, for alle tiltag var dengang forbundet med enorme investeringer og ressourceforbrug og tanken om at forsimple og automatisere marketing til et niveau, hvor små og mellemstore virksomheder kan være med, bed sig fast. En god løsning fandtes dog umiddelbart ikke i Danmark på det tidspunkt, så for at skaffe den nødvendige viden og netværk blev vejen lagt forbi USA, hvor arbejdet med Marketing Automation dengang var lidt mere fremskreden end i DK.

I USA blev kontakten etableret med en softwareleverandør, der kunne matche de krav og ønsker Robin Larsen, havde i forhold til at etablere en virksomhed, der kunne effektivisere tilgangen til salg og marketing for små – og mellemstore virksomheder.

Det er denne viden, erfaring og passion der danner grundstenene for Automation People og er det, der gør virksomheden i stand til at rådgive og udvikle kunden på et højt og professionelt niveau.

Automation People ApS er idag et veldrevet bureau med 4 fasttilknyttede personer, der alle har erfaring inden for salg og processer. Vi følger alle indsatser for kvaliteten i indsatserne giver stabile resultater.