Følg op på dine kunder – genaktivér dem

Hvis du sælger et højt prissat produkt eller et program har du måske prøvet, eller vil prøve at sælge gennem webinar.

Formålet med dette webinar er for dig at fylde din kalender op med møde konsultationer.

Har du ikke prøvet webinarer eller denne type af rådgivning?

Det burde du prøve.

Det er en god og velafprøvet metode til at få varme og relevante kontakter i dialog med dig.

Får du nok ud at dit webinar?

Men, og her er et men. efter at have (mis)brugt min egen Facebook konto, brugt flere webinarer på eget firma; her er hvad jeg har fundet ud af…

De fleste “guruer” i udlandet, siger det er bare så simpelt, du skal bare gøre dit, dut og dat, så kommer kunderne rendene 5 minutter efer..Bla. Bla. Bla.

Når du gør det rigtigt, får lavet en god annonce, en god landingpage og et godt webinar, så KAN du få mulige kunder ind i din kalender til en start dialog til et kunde-leverandør forhold.

Når du så efterfølgende ser på matematikken bag, er der altid flere der IKKE booker en tid med dig og altid flere der IKKE køber med det samme (vi ser som regels op til 85% der ikke køber med det samme.)

Så hvad bør du gøre?

Efter at have investeret i salgsundervisning, salgstræning og personlig læring de sidste 10 år er jeg blevet en bedre sælger…

Det er altid en brugbar evne når man er entrepreneur.

Men jeg kan ikke sælge til de personer der ikke dukker op, eller de personer der ikke er klar til at købe.

Efter at have nærlæst statistikkerne for utallige webinarsystemer (Webinarjam, Easywebinar, Zoom mfl.) kan udlede at du kan se alt mellem 20% – 30% som show up rate (Hvis du laver et live webinar) og mellem 30% – 50% for evergreen (on-going webinarer der kører planlagt)…

Uanset hvilken af de 2 metoder du bruger, er det stadig 50% – 80% af dine mulige kunder der IKKE gør som du vil have.

Når jeg læser på Linkedin, deltager i netværksmøder eller hører bekendte siger de “Glem den, de vil aldrig købe”

Min salgsviden (startede med at købe Harry Motor som 14-årig, og dernæst How I raised myself in selling” ) sagde mig dog det modsatte.

Se i din kundebase

Når jeg så i min kundebase i mit CRM system, kunne jeg se:

“Lukke-tiden” på over 80% at kunderne to 3 – 8 mdr og en af vores nu bedste kunder tog over 10 mdr. at lukke (der er så næsten et venskab der er etableret samtidigt)

De fik mine opfølgningsemails, de så mine bloghenvisninger og mine partnere vi også plejer metodisk henviste igen og igen tilbage til vores Kundemotor og Mæglermaskine..

De var bare ikke klar med det samme, og jeg trådte personligt tilbage og lod automatikken følge op. (alle kan altid unsubcribe og byde ind når det passer dem=

Men når de var klar, ja så var vores team og maskine klar indenfor kort tid

24/7/365. ( inkl. at jeg selv holder 6 ugers ferie og har team på i min ferie)

Det er fordi jeg og Automation People har en strategi om at pleje og vedligeholde vores mulige kunder, også på lang sigt.

Ja vi er ihærdige og ja vi er entusiastiske, for vi VIL hjælpe SMV’ere i Danmark med at vokse via Marketing Automation.

Så vi følger op. Automatisk.

Genbrug

Jeg er selv meget påholdende (min kone siger nærig…) med at bruge penge, og jeg ville ikke spilde de penge jeg havde brugt til annoncering.

Så min datter sagde til mig: “Far, genbrug er godbrug (8-år…).

Jeg sikrede at opbygningen af opfølgningssystemet og processen gjorde at de mulige kunder hele tiden var engagerede med viden om hvad vi lavede og at vi var top-of-mind hos vores målgruppe.

På den måde kunne vores samtaler hele tiden starte på et nyt niveau og vores dialog gjorde at vi kunne få dem til at blive kunder nemmere og hurtigere.

Nu har vi en meget struktureret proces vi kalder Kundemotoren, så hvert enkelt lead der kommer gennem vores annoncering.

Spilder du penge på Facebook annoncering?

Så hvis du bruger Facebook annoncering (eller Google Ads) og du ikke har en opfølgnings strategi klar eller automatiske kampagner til at varme dine leads op…så brænder du stort set penge af og efterlader kunder / penge på gulvet.

“Jeg spørger dig”:

Føler du at du kan lave flere penge med de Leads der kommer ind til dig, og hvis du havde det rigtige system til at lave flere leads billigere og opfølgning bedre – Kunne du så få dem i telefonen ?

Hvis ja, så skulle vi måske tage en snak. Vi har lavet et program: Kundemotoren, hvor vi arbejder sammen med dig og laver en forudsigelig kunderejse der hjælper dig med at få nye mulige kunder og lave opfølgning automatisk. Du får derved mere ud af de penge du bruger på annoncering.

Vi arbejder kun sammen med en lille gruppe af kunder, så book en tid i min kalender.

Her kan vi se om vi er et match.

Robin “Automatisk salgsnørd” Larsen