Fra Skævt salg til kontrol og overblikDit problem er at du i perioder rider på en bølge af salg, du har et godt indtag af nye leads, du lukker mange kunder, hvorefter at dit salg pludselig styrtdykker:Skæv salgskurve: Til højre ser du hvordan du laver indsatser i din marketing og i din push / pull effekt for at skaffe flere salg. Der går dernæst en periode hvor dit salg stiger. I denne periode har du fokus på leverance til dine kunder eller du stopper med at fylde nyt ind i din pipeline.Resultatet er at du kommer under dit mål for salget og kurven starter forfra.Skævt salgHvad er dine KPI’er?Før du starter et projekt, eller spørger til dine store udfordringer i marketing:Dit Key Performance Index, er den måde du kan score dig selv og din virksomhed og derved måle hvordan det går for dig.Endnu vigtigere er det også før du starter et nyt projekt med din marketing at vide, hvad er mine KPI’er.Den eneste måde at vide om du er en succes eller fiasko er ved at definere hvordan en succes ser ud for dig.Du kan læse mere på Ivækst.dk om hvordan du kan udvælge KPI’er i linket:Sådan udvælger du KPI Target group.KPI og Marketing AutomationAutomation People laver Marketing Automation, hvor du med en Kundemotor kan kombinere Annoncering, email, telefon og personligt salg i en simpel, men signifikant resultatskabende enhed.Men; Dette kan være ligemeget at starte verdens bedste bil op hvis vi ikke ved hvor bilen,(Dit salg og din marketing indsats skal hen).Relevante KPI’er du kan bruge med Automation People og Kundemotoren kunne være:Antal nye leadsAntal salgGenaktiverede leadsHitrateSamlet mdl. ROINår vi har sat et relevant fælles mål for dig og projektet ved vi nu hvor du skal hen.Udjævn salgetNår vi nu sammen har identificeret din kvantitet og ønskede resultater kan vi sammen finde ud af:Hvor lang tid tager det at få et salg igennem din pipelineHvor lang tid tager selve udførelsen af leverancen for din kunde?Vi kan nu med KPI målinger og identifikation af din pipeline finde ud af hvordan vi kan forkorte salget for dig, og skrue / op ned for annonceringen så det passer med din leverance og vigtigst: Begynde at genopfylde din pipeline før din leverance slutter.Derved kan du være foreberedt til den næste kunde og derved hverken bruge for mange penge på annoncering, have for få kunder og i den optimale verden have Just-in -time kunder.Salgspipeline:Til højre kan du se hvordan du se hvordan der kommer leads ind i din pipeline.Pipelinen indeholder:GensalgReferralsMøderHenvendelserGenopfyld pipelinenSlutmålet er at have en kørende og fuld pipeline hele tiden især i virksomheder med længerevarende salgsprocesser og leverancer.The sales pipeline: The Million Dollar Launch by Alan Weiss©For at undgå at få et skævt salg, er den metode du får hos Automation People en struktureret process der starter med før vi sætter en “skrue” i maskinen:Identificér hvad dit drømmemål er talmæssigt.Du får et dashboard indbygget i systemet så du kan se Antal leads.Du får en mdl. rapport der giver dig et overblik over hvordan det ser ud i version 1, og du kan dernæst sammen med Automation People Operations rykke dig mod målet.Du kan læse mere om Kundemotoren og vores nicheprodukt Mæglermaskinen i links.Du kan finde flere ressourcer om Marketing Automation Danmark her